9 Mart 2007 Cuma

Nasıl Uzman bir Pazarlama ve Satış Elemanı Olabilirim?

Bir önceki yazıda Satış ve Pazarlama öğrenme adımlarını anlattım, bu yazıda ise nasıl uzman bir pazarlama ve satış elemanı olma adımlarını anlatacağım.

Pazarlama ve satış elemanı olmak çok fazla zor bir olay olmamakla beraber, geçmişten bugüne kadar pazarlama elemanı en iyi konuşan ve ağzı laf yapan insan olarak tanımlanmıştır. Hâlbuki fazla laf kalabalığı yapmayan çok iyi ve uzman pazarlamacılar vardır. Asıl iş fazla konuşmakta yatmıyor!. Uzmanların bunu nasıl becerdiklerini ilerleyen yazılarda bulabilirsiniz.

Uzman pazarlama elmanı olmanın yolu birkaç adımdan geçiyor. Psikolog Dr. Kevin L. Hogan(1) bu adımların çok açık ve net bir şekilde 5 adımda toplandığını söylüyor. Bu adımlar şöyledir;

  1. Pazarlama sektöründe çok başarılı ve modellenecek bir uzman bulun ve kendinizi ona göre modelleyin! Neler yaptığını ve nasıl yaptığını bulmaya çalışın.
  2. Modelinizin davranışlarını, tavrını, hareketlerini ve becerilerini aynen uygulamaya çalışın. Kısaca modelin bir aynası olun.
  3. Bu becerilerinden faydalanmaya çalışın ve sürekli tekrarlayın. Tekrar ve sürekli antrenman bu becerileri öğrenmenin tek anahtarıdır.
  4. Öğrendiğiniz becerileri kendi tavrınızda ve hareketlerinizde uygulayın. Bu uygulamanın başarısını gördükçe çok hoşunuza gidecek, aynı zamanda modellediğiniz kişinin de hoşuna gidecek. ve sizi daima ileriye itecek güzel bir güç olacak.
  5. Her gün öğrendiğiniz becerileri tavrınızla güçlendirin ve her gün öğrendiklerinizle Abraham Maslow (2) adımları içerisinde hangi aşamada olduğunuza bakın.



Yukarıda belirttiğim adımları takip ettiğiniz takdirde iyi ve uzman bir pazarlama ve satış elemanı olma yolunda olduğunuzu göreceksiniz ve kendinizi 20–80 kuralına göre; paranın %80’ini yapan, %20 uzman pazarlamacının içinde bulacaksınız!

Bir sonraki yazımda, müşterinin bilinçaltını etkileyebilecek vücut dilinden bahsedeceğim onunla beraber nasıl bir etki oluştuğuna birlikte bakacağız. Yazı dizisi ilerledikçe; asıl bilinçaltı pazarlamanın nasıl olduğunu ve onu etkileyen faktörlerin neler olduğunu adım adım anlatacağım.

-----------------------
(1) Psikolog Dr. Kevin L. Hogan hakkında daha fazla detaylı bilgi edinmek için bu link’e bakınız
http://www.kevinhogan.com/
(2) Abraham Maslow, bir önceki yazıya göz atınız http://pazarlik.blogspot.com/2007/03/neden-bilinalt-pazarlama.html

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
 
AddMe - Search Engine Optimization
Changing LINKS
About Credit | credit card | Bad Credit Loans | Gas Credit Cards | refinance
Free Links