8 Mart 2007 Perşembe

Neden Bilinçaltı Pazarlama?

Bazen sokakta yürürken hiç tanımadığınız bir adamın karşıdan geldiğini görürsünüz; o da sizi hiç tanımıyor. Fakat nedense ona ya sempati duyarsınız ya da ilk bakıştan hiç sevmezsiniz. Peki, bu nasıl oldu hiç tanımadığınız bir insana karşı böyle bir duyguya kapıldınız. Burada bilinçaltı beyin iletişimi devreye giriyor, sizin ve onun bilinçaltı beyni ile iletişim ilk bakışta başlamış oluyor!. Aranızda beyin dalgaları paylaşımı olmuş; onun doğrultusunda siz o insanı ya sever ya da sevmezsiniz. Bugüne kadar tanıdığım arkadaşlarımın birçoğuna iş görüşmelerine gittikleri zaman ilk 90 saniyede hep gülümsemelerini söyledim. İnsanlarda oluşan ilk ve ön yargı bu 90 saniyede şekillenir ki, eğer olumsuz bir yargı oluştu ise onu değiştirmek çok zor olur. Bu 90 saniye içinde bilinçaltı ve beyin diyaloga geçmeye çalışır, onun doğrultusunda o kişi de ya olumlu ya da olumsuz yargı oluşur.

Bilinçaltı Pazarlama, yukarıda anlattığım durumlar gibidir. Müşterinin bilinçaltıyla muhatap olduğunuz takdirde; çok daha etkili bir sonuç alabilirsiniz ve beklediğiniz satışının gerçekleşme olasılığı ciddi bir şekilde artar.


20.inci yüzyılın ünlü psikologlarından Abraham Maslow (1), satış hâkimiyetimizin 4 adımda toplandığını açıkladı;
  1. Bilinçaltı Becerisizlik; öğrenmede birinci adım olarak, bizlerin, satış akışında etkili ve faal olan durumlar hakkında bilgimizin olmayışı!
  2. Bilinçli Becerisizlik; öğrenmede ikinci adım olarak; nasıl satış yapılır; bunu bilinçli olarak biliyoruz ama her durumda müşteri alır ya da neden alır onu bilemiyoruz.
  3. Bilinçli Beceri; satışı öğrenmede üçüncü adım; bu aşamada faal bir satış elemanı oluruz. Yani müşteriyle rahat bir şekilde servislerimizi ve ürünlerimizi tartışacak düzeyde oluruz ki; bunun içerisinde iletişim kurallarına dikkat ederiz ve müşterinin ihtiyaçlarına göre hareket ederiz.
  4. Bilinçaltı Beceri; satışı öğrenmede sonuncu adım; bu adıma ulaştığımızda artık bilinçsiz ve doğal olarak satışı doğru bir şekilde yapmaya başlarız. Bu aşamada uzmansınız artık!
Yukarıda ki; anlattığım satışın öğrenme aşamaları ya da grafiği ister istemez aklımıza “Nasıl uzman bir satış ve pazarlama elemanı olabilirim?” sorusunu getirir. Bunun cevabını bir sonraki yazıda bulabilirsiniz
---------------------------
(1) Abraham Maslow daha fazla bilgi almak için bu link’e bakınız http://www.maslow.com/

Hiç yorum yok:

Powered By Blogger
 
AddMe - Search Engine Optimization
Changing LINKS
About Credit | credit card | Bad Credit Loans | Gas Credit Cards | refinance
Free Links